- Original Skunk Works, or: why small teams under big pressure are always better
Denk eens aan een bijzonder vliegtuig. 90% kans dat je aan een vliegtuig denkt dat door Lockheed
Martin’s Skunk Works is ontwikkeld. Hoe kan het dat zij met 90% minder personeel dan de concurrenten
altijd op tijd en altijd meer dan de gevraagde specificaties wisten te leveren? - The EU AI Act: time to get ready
See the slides used during this presentation
Who’s impacted? (“AI” systems, “High-Risk” domains, EU “Market”). Intersection with other EU Law: GDPR (especially Article 22), DSA, DMA, etc. Pre-deployment requirements (Declaration of Conformity based on Self-Assessment) Impact on system development (required activities and evidencing via documentation). Impact on system architecture & design (pre-processing and post-processing modules). Requirements for human oversight (human-in-the-loop), feasibility of full automation?
- Cyber security is it skill or is it behavior
When designing an information system, the confidentiality, integrity, and availability of data is not only a legal issue, but can also impact the reputation of an organisation and its trustworthiness in the eyes of customers. However, it is not always clear where the responsibility for ensuring the security of data lies. Should cyber security be viewed as a specialised expertise, or is it an attitude that should be incorporated into a curriculum as a whole?
- Revisie van de visie op projectonderwijs
Als verdieping op het praatje over projectonderwijs in het plenaire gedeelte, gaan we samen onderzoeken wat de volgende stap kan zijn. Maar laten we eerst terugkijken: welke ervaringen hebben we? Wat vraagt het beroepenveld en wat is onderwijskundig verantwoord? Vervolgens zullen we kijken naar de stappen die we kunnen zetten of al hebben gezet. Misschien concluderen we wel dat projecten een geweldig middel zijn.
- IT in Business or Business in IT
Binnen de onze opleiding zien we een terugloop binnen de uitstroomrichting BIC (also known as BIM). Daarom staat de vraag centraal in deze workshop: is deze uitstroomrichting nog levensvatbaar binnen het vakgebied? Daarnaast zijn we heel benieuwd hoe jullie deze uitstroominrichting insteken en wat jullie zien als een echte BIM’mer binnen het beroepenveld. Het is een open sessie, waar we hopelijk van elkaar kunnen leren.
- Boundry crossing
door Alexander Giele
Van aanbod naar vraag gestuurd onderwijs, hoe kun je vanuit hoger onderwijs studenten de transitie laten maken van voor opleiding naar hoger onderwijs.
- Graduate Internship Mosaic: Shaping ICT Futures Together
door Jolene Cijsouw