Nieuw logo HBO-i

Trots presenteren wij: het nieuwe logo van Stichting HBO-i. Het oude logo deed inmiddels enkele decennia dienst en het werd tijd voor een nieuw gezicht. Een ontwerp dat meer onderscheidend is, en vooral ook meer recht doet aan de netwerkfunctie binnen het ict-onderwijs die de stichting en haar leden kenmerkt.

Tests doorstaan

Onderscheidend, niet te formeel, maar ook niet te frivool. En het moet verbinding uitstralen. Dat waren de sleutelwoorden waar de ontwerper Crasborn Communicatie Vormgevers mee aan de slag ging. Resultaat is dit caleidoscopisch ontwerp. Het bestuur en de organisatie van HBO-i reageerden enthousiast. Vervolgens was het de beurt aan externen en een panel van 12 studenten om het nieuwe logo te beoordelen. Zij vonden het vooral uniek en opvallend en gaven aan dit logo te onthouden. Vanwege het bonte kleurenpatroon is het ook getest op verschillende vormen van kleurstoornissen. Deze bleek het logo te kunnen doorstaan.

Kleuren

De kleuren symboliseren de verscheidenheid van onze leden. Met opzet zijn niet de kleurcodes van de diverse instellingen gebruikt, want dat zou het kwetsbaar maken voor een brede, langdurige inzet. Nu is het logo makkelijker inzetbaar in combinatie met de logo’s van de afzonderlijke instellingen, voor bijvoorbeeld de communicatie rondom een Kijkje in de Keuken. Dit logo helpt ons om te doen waar we samen goed in zijn: verbinden.

 

Benieuwd wat Crasborn Communicatie Vormgevers zelf over het ontwerp te zeggen heeft? “Eén keer zien is nooit meer vergeten!”

Item delen