FHICT-student Manoah Somers speelt zich in de kijker met inzending prijsvraag

“Hoe kunnen we als verzekeraar dagelijks relevant worden voor onze agrarische klanten?” Die prijsvraag schreef Achmea uit voor de bezoekers van de digitale meet-up Artificial Intelligence van Tweakers. Manoah Somers, tweedejaars ICT- en Artificial Intelligence-student aan Fontys Hogeschool, won met zijn oplossing de eerste prijs.

Relevant voor de klant

Voor de jury stak Manoahs inzending er met kop en schouders bovenuit. Reinier Buskens (Machine Learning Engineer bij Achmea): “Hij denkt aan real-time notificaties en prognoses. Bijvoorbeeld op het gebied van weer, inbraak, autoschades. Tools dus voor klanten om schade te voorkomen. Als maatwerk, met altijd de vinger aan de pols.” Manoah over zijn inzending: “Uitgangspunt was een win-winsituatie voor zowel de klant als Achmea. Voor de klant lage kosten en een laag risico. Voor Achmea voorkomen en beperken van schade én, heel belangrijk, relevant zijn voor de klant. Liefst dagelijks. Mijn idee is dat je beide partijen helpt met advies op basis van slimme prognoses. Prognoses die ook nog eens klantspecifiek zijn. Die prognoses maak je dan met artificial intelligence en machine learning. Realtime. Zodat je als ondernemer op tijd kunt anticiperen.”

Stage

Manoah won met zijn inzending een drone én speelde zich knap in de kijker: hij zou graag stage lopen bij Achmea. Achmea heeft al aangegeven met hem in gesprek te gaan.

 

Lees hier het hele artikel.

Item delen