Het vinden van de juiste balans tussen mens en technologie in het onderwijs is een uitdaging. Hoe maak je als onderwijsprofessional bewuste keuzes over deze balans? Om hierbij te helpen, ontwikkelde het Avans-lectoraat Digitale Didactiek van expertisecentrum Future-Proof Education het bordspel ‘Best of Both Worlds’.
Digitalisering biedt kansen, maar brengt ook uitdagingen en risico’s met zich mee. Onderwijsprofessionals hebben andere vaardigheden nodig, studenten studeren zelfstandiger en tijdens de periode van online onderwijs ervaarden we een gebrek aan menselijk contact. Het bordspel ‘Best of Both Worlds’ is bedoeld om het gesprek tussen onderwijsprofessionals te verdiepen over de vraag: waar kunnen mens en technologie elkaar aanvullen? Waar moet je op letten? Hoe pak je het aan?
Het spel dompelt je onder in een praktijkcase, waarin je in gesprek gaat over de sterke én zwakke kanten van zowel mens als technologie, en wanneer je het beste één van beide – of een combinatie – inzet. Samen kom je tot een gebalanceerde mix van mens en technologie in je onderwijsontwerp. Het spel is bedoeld voor onderwijsprofessionals, waaronder docenten, studenten, slb’ers, ICTO-coaches, en onderwijskundigen en duurt 45 tot 60 minuten. Je kunt het spelen met 4 tot 8 spelers, exclusief spelleider.
Binnenkort is het mogelijk om het spel te bestellen. Nu is er al een printbare versie beschikbaar via HBO Kennisbank. Wil je meer weten over de mogelijkheden? Neem contact op met futureproofeducation@avans.nl.